آیا ما در این جهان تنها هستیم؟‌


۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱:۲۲
۴۷۱
۰


آیا ما در این جهان تنهاییم؟ این سؤال را احتمالا میلیاردها انسان از خودشان پرسیده‌اند.

آیا ما در این جهان تنهاییم؟ این سؤال را احتمالا میلیاردها انسان از خودشان پرسیده‌اند. 

اما تا امروز که مشغول خواندن این نوشته هستید، هنوز هیچ پاسخ قطعی برای این سؤال پیدا نشده. هر چند همیشه تئوری‌هایی وجود داشته که به وجود حیات در سیارات دیگر اشاره می‌کرده‌اند.

به طور مثال، برای سالیان طولانی دانشمندان در رصدخانه‌ی مشهور آرسیبو که یک مرکز ستاره‌شناسی رادیویی است تلاش داشتند با ارسال پیام‌های رادیویی به دوردست‌ترین نقاط کهکشان، با موجودات بیگانه ارتباط برقرار کنند و در صورت دریافت پاسخ تئوری وجود موجوداتی دیگر در سایر نقاط کهکشان را به اثبات برسانند. اما هیچ کدام از این تلاش‌ها نتیجه‌ای در بر نداشت.

با این وجود، تا امروز ۵۰۰۰ سیاره‌ی فراخورشیدی کشف شده که خیلی‌هایشان شرایطی شبیه به کره‌ی زمین دارند. یعنی سطح‌شان سنگی است و وجود آب روی سطح‌شان به اثبات رسیده است. همین موضوع باعث شده که امید دانشمندان برای اثبات وجود حیات در این سیاره‌ها بیشتر از همیشه تقویت شود.

از طرف دیگر، دانشمندان می‌گویند که حدود ۲۰ میلیارد ستاره شبیه به خورشید در کهکشان راه‌شیری وجود دارند که هر کدام از آن‌ها، می‌توانند سیاره‌ای در شرایطی مشابه با کره‌ی زمین داشته باشند و در نتیجه امکان اثبات حیات را بتوان در آن‌ها در نظر گرفت. اما در هر صورت، نمی‌توان منکر آن شد که اثبات این موضوع بسیار سخت و پیچیده است.

شما در این باره چه فکری می‌کنید؟ به نظرتان ما در این دنیا بزرگ و لایتناهی تنها هستیم؟

برچسب‌های این مطلب:

بیگانه

چندرسانه‌ای :

Download Video: MP4
HTML5 Video Player by VideoJS




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.