آیا مشتری به ستاره تبدیل می‌شود؟


۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۱:۵۸
۴۶۵
۰


به عقیده بعضی دانشمندان، سیاره مشتری یکی از مهم‌ترین دلایل تشکیل سیاره آبی ما و همینطور عطارد، زهره و مریخ بوده؟

هیچ می‌دانستید که به عقیده بعضی دانشمندان، سیاره مشتری یکی از مهم‌ترین دلایل تشکیل سیاره آبی ما و همینطور عطارد، زهره و مریخ بوده؟ به اعتقاد این افراد، میلیون‌ها سال پیش سیارات سنگی بسیار بزرگی خورشید را احاطه کرده بودند. اما حرکت مشتری به سمت خورشید و نیروی گرانش عظیم آن، باعث شد این سیارات سنگی به هم برخورد کنند و از بقایای آن‌ها سیارات منظومه‌ی شمسی به وجود بیایند.

جالب است بدانید که مشتری به خاطر نیروی گرانشی عظیمی که دارد، به نوعی محافظ زمین هم هست چرا که می‌تواند شهاب‌سنگ‌ها را به خود جذب و حرکت آن‌ها به سوی زمین را منحرف کند. اما اینجا سؤالی پیش می‌آید. اگر مشتری به یک ستاره تبدیل شود، چه اتفاقی برای ما زمینی‌ها و سایر سیارات منظومه‌ی شمسی می‌افتد؟ دانشمندان می‌گویند که در این حالت، مشتری به یک کوتوله قرمز تبدیل می‌شود که ستاره‌ای سردتر از خورشید خواهد بود.

حالا سؤال اینجاست که این کوتوله‌ی قرمز، چه تأثیری بر کره‌ی زمین خواهد داشت؟ آیا به وجود آمدن آن فرصتی برای زمین خواهد بود، یا یک تهدید؟ در این ویدیو تلاش کرده‌ایم به این سؤال پاسخ بدهیم. بنابراین اگر پاسخ‌ها را می‌خواهید، شما را به تماشای این ویدیو دعوت می‌کنیم.

برچسب‌های این مطلب:

مشتری

چندرسانه‌ای :

Download Video: MP4
HTML5 Video Player by VideoJS




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.