چیز کیک شکلاتی 😋


۱۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۱:۳۲
۵۲۹
۰


بدون شک یکی از خوشمزه ترین دسرها چیز کیک می باشد که بسیاز محبوب می باشد و تهیه آن خیلی ساده است و در بین چیزکیک ها، چیز کیک شکلاتی و چیز کیک یخچالی طرفداران زیادی دارد😍😋

طرز تهیه:

بیسکویت پتی بور:200 گرم پودر کاکائو:2 قاشق غذاخوری کره آب شده:100 گرم پنیر ماسکارپونه:200 گرم خامه :400 گرم شکر:50 گرم وانیل:1 ق شکلات :250گرم پودر ژلاتین:1 قاشق غذا خوری

آب سرد: ۵ قاشق غذا خوری 

ابتدا بیسکویت ها را خرد کرده و داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا پودر شود. در مرحله بعد پودر کاکائو را افزوده و کره آب شده را بریزید و مواد را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. یک عدد قالب کمربندی را چرب کرده و مواد بدست آمده را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا صاف و منسجم شود. قالب را برای 20 دقیقه در فریزر بگذارید تا خمیر خودش را ببندد.

در این میان 1 قاشق پودر ژلاتین را روی 5 قاشق آب ریخته و روی حرارت غیر مستقیم مدام هم بزنید تا دانه های ژلاتین حل شود. شکلات ها را با روش بن ماری آب کرده و با  نصف خامه، وانیل و پنیر ماسکارپونه مخلوط کنید. ژلاتین حل شده را به مخلوط خامه و شکلات افزوده و هم بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

 

قالب را از فریزر بیرون آورده و مخلوط شکلات و خامه را روی آن بریزید و با قاشق روی آن را صاف کنید و برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

در این میان 200 گرم خامه باقی مانده را در قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید. خامه را با حرارت ملایم مرتب هم بزنید و زمانی که گرم شد از روی حرارت بردارید و  150 گرم شکلات باقی مانده را بریزید و مجدد هم بزنید تا شکلات ها آب شود. گاناش آماده شده را روی لایه قبلی چیز کیک بریزید و برای دو ساعت دیگر در یخچال بگذارید تا آماده شود. بعد از دو ساعت چیزکیک را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید. میتوانید کمی پودر کاکائو برای تزیین روی چیزکیک بپاشید و سرو نمایید.

نوش جان:)😋

لایک❤کامنت✍🏼 یادت نره!🎮💕🧸

 

 




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.