آشپزی🤤😋

کیک خیس شکلاتی🎂😋


۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۳:۴۰
۶۱۸
۵


بچه ها چون جا نمیشه مواد لازم رو توی گفت و گو میگم🙂💙

مرحله اول :🍓💜

برای تهیه کیک شکلاتی خیس ابتدا باید یک قالب مناسب برای تهیه کیک انتخاب کنید و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب با کمک برس آشپزی چرب کنید سپس مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده بپاشید. 

مرحله دوم :🍓💜

 در ظرف مناسبی شکر و پودر کاکائو را بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا پودر کاکائو باز شود.

مرحله سوم :🍓💜

در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را به مواد بالا اضافه  کنید و با کمک قاشق شروع به همزدن بکنید چون اگر مواد خشک باشد نمی توانید از هم زن استفاده کنید. پس از اینکه مواد را مقداری با قاشق هم زدید با هم زن برقی شروع به هم زدن مواد بکنید به طوری که شکر و پودر کاکائو به طور کامل با شیر ترکیب شوند.

مرحله چهارم :🍓💜

پس از اینکه مواد را حدود سه دقیقه با همزن، هم زدید روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه کنید و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه بدهید تا مواد غلظت پیدا کند پس از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار بگذارید تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنید.

مرحله پنجم :🍓💜

حال در ظرف دیگری تخم مرغ ها را بشکنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید پس از آن تخم مرغ ها را تک تک به مواد اضافه کنید و با هم زن مخلوط کنید.

مرحله ششم :🍓💜

آرد، بکینگ پودر  و وانیل را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید و چند بار آن را الک کنید سپس آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق و یا همزن دستی شروع به همزدن بکنید. 

مرحله هفتم :🍓💜

مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودید بریزید و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع کنید و سوراخ هایی را درون مایه ایجادکنید. این کار به نظر ساده باعث می شود کیک پف زیادی کند.

مرحله هشتم :🍓💜

قالب حاوی مواد کیک را حدود 30 الی 35 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید پس از گذشت زمان  گفته شده قالب را از فر خارج کنید و برای اینکه مطمئن شوید کیک به پخت کامل رسیده است چاقو را در کیک فرو ببرید اگر از مواد کیک به چاقو نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

مرحله نهم :🍓💜

در ادامه پس از پخت کیک را از فر خارج کنید و به صورت دلخواه کیک را برش بزنید و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودید را روی کیک بریزید و چند دقیقه صبر میکنید تا شکلات به خورد کیک برود. شما می توانید با کمک خلال دندان سوراخ های نا محسوسی را روی کیک به وجود بیاورید تا مایع شکلات کاملا به خورد کیک برود.




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.