۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۱:۵۹
۲۲۰
۰


نظر فراموش نشه

زرافه[۳] [۴] (نام علمیSafar camelopardalis) یک جانور پستاندار دارای پنجه و سم از سردهٔ زرافگان، قد بلندترین جانور زمین و بزرگ‌ترین نشخوارکننده است. قد زرافه به ۶ متر نیز تجاوز می‌کند و وزن متوسط آن ۱۶۰۰ کیلوگرم برای جنس نر و ۸۳۰ کیلوگرم برای جنس ماده است. عمر متوسط این حیوان ۱۷ سال و حداکثر ۲۵ سال است. این جانور از خانوادهٔ زرافه‌گان است.

زرافه‌ها به‌طور پراکنده در قارهٔ آفریقا بخصوص کشورهای چاد در شمال، آفریقای جنوبی در جنوب، نیجر در غرب و سومالی در شرق زندگی می‌کنند. زرافه‌ها معمولاً ساکن دشت‌ها، مراتع و جنگلهای باز هستند. منبع غذایی اصلی آن‌ها برگهای اقاقیا هستند که هر حیوان گیاه‌خواری قدش به آن‌ها نمی‌رسد. زرافه‌ها همواره هدف حمله شیرها، پلنگ‌ها و سگ‌های وحشی قرار می‌گیرند. زرافه‌های بزرگسال نمی‌توانند پیوندهای اجتماعی قوی ایجاد کنند. هنگام حمله کردن به زرافه‌ها، این موجودات گردن خود را به عنوان سلاح استفاده می‌کنند. زرافه‌های نر همیشه علاقهٔ زیادی به جفت‌گیری داشته‌اند که حاصل آن نسل‌های جوان‌تر این موجودات است.

این موجودات را در ‌نقاشی‌ها، ‌کتاب‌ها و انیمیشن‌های برجسته‌ای همچون ماداگاسکار ۱، ۲، ۳، دنیای وحش و پیمان حیوانات به تصویر کشیده‌اند. توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، برخی از این موجودات در خطر انقراض هستند و برخی نیز خطری برای انقراض آن‌ها نیست. با این حال، هنوز هم زرافه‌ها در پارک‌های متعدد ملی نیز یافت می‌شوند.




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.