کیک شب یلدا🎂❤


۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱:۰۹
۴۰۱
۳


سلام سلام آشپزی با فاطمه جونی😍👋🏻❤🎂 یک کیک شب یلدایی خوشمزه💚💚💚😍👋🏻

شب یلدا یا شب چله جزو قدیمی‌ترین جشن‌های ما ایرانی‌هاست که به بلندترین شب سال معروف است و معمولاً در این شب اقوام و آشنایان و دوستان دور یکدیگر جمع می‌شوند و انواع مختلف غذاها و میوه‌ها و آجیل برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم برقرار است.

 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آف دکور، علاوه بر اینها معمولا خیلی از افراد علاقه دارند که برای این شب مهم کیک شب یلدا هم تهیه کنند که با توجه به سلیقه ها تنوع کیک یلدا بسیار زیاد است و شما می‌توانید یا یک کیک اسفنجی ساده تهیه کنید و انواع مختلف تزیین کیک شب یلدا را انجام دهید و یا کیک هندوانه ای خوشمزه تهیه کنید.

 

طرز تهیه کیک شب یلدا

 

در این مطلب تصمیم داریم شما را با طرز تهیه کیک هندوانه ای برای شب یلدا شنا کنیم. برای همین منظور ابتدا شما را با مواد لازم برای تهیه کیک هندوانه آشنا خواهیم کرد، سپس طرز تهیه کیک هندوانه بعنوان کیک شب یلدا را آموزش خواهیم داد.

 

مواد لازم برای تهیه کیک هندوانه

 

ژله هندوانه: ۱بسته

 

شکر: ۳ پیمانه

 

آرد: ۵ پیمانه

 

بیکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری

 

نمک: ۱ قاشق چایخوری

 

کره: ۲ پیمانه

 

تخم مرغ: ۸ عدد

 

شیر: ۲ پیمانه

 

وانیل: ۲ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه کیک هندوانه

 

در اولین مرحله باید دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا فضای داخلی آن برای قرار گرفتن محتویات کیک گرم شده باشد.

 

سپس داخل یک ظرف مناسب مقداری آرد و بکینگ پودر الک کرده و با هم مخلوط کنید و مقداری پودر ژله، نمک و شکر را هم اضافه کنید و همه آنها را با هم مخلوط کنید.

 

سپس باید کره را داخل دمای اتاق بگذارید تا نرم شود و به محتویات ظرف خود اضافه کرده و با کمک هم زن برقی آنها را خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

 

اکنون باید در یک ظرف جدا تخم مرغ، شیر و پوره هندوانه را هم با یکدیگر مخلوط کرده و آنها را هم بزنید تا یکدست شوند و بعد آنها را به موادی که از قبل ترکیب کرده بودید اضافه کنید و با استفاده از همزن هم بزنید.

 

حالا باید یک قالب مناسب را برای تهیه کیک شب یلدا خود در نظر بگیرید و داخل آن را با استفاده از کاغذ روغنی خوب بپوشانید و محتویات کیک‌ هندوانه ای که آماده کرده اید را داخل قالب بریزید و همه جای آن پخش کنید و حدود ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

 

در مدت زمانی که کیک می‌پزد نباید در فر را باز کنید چون باعث می‌شود کیک به اندازه کافی حجم نگیرد. در نهایت برای اینکه مطمئن شوید کیک هندوانه شما پخته یا نه می توانید یک خلال دندان یا سیخ چوبی داخل کیک فرو ببرید و بیرون بیاورید اگر کیک به آن نچسبید یعنی پخته و می توانید آن را از فر بیرون بیاورید و از کاغذهای روغنی و قالب جدا کرده و سرو کنید.

 

انواع مختلف تزیین کیک شب یلدا را در تصاویر مشاهده می کنید و می توانید از آن ها ایده بگیرید و کیک هندوانه ای خود را با توجه به سلیقه و ایده‌هایی که در ذهن دارید آماده کنید و یک شب خاطره انگیز در کنار خانواده و عزیزانتان رقم بزنید.

 

برای درست کردن پوره هندوانه باید هسته هندوانه را از آن بیرون بیاورید و هندوانه را داخل مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید.

نوش جان کیک یلدایی بدون فر هم میزارم 

😋😋😋😋😋👋🏻😍

 




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.