آشنایی با ماهی های آروانا سیلور آمازونی

آشنایی با ماهی های آروانا سیلور آمازونی

زادگاه ماهی های آروانا ، رودخانه ی آمازون می باشد و طول عمر آن ها به ۱۰ الی ۲۰ سال می رسد.


۰۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۶:۳۷
۴۲۸


ماهی آروانا سیلور با نام علمی osteolossum bicirrhosum شناخته می شود .  

 از نکات مهم در نگهداری این ماهی این است که آروانا سیلور باید در مکان بزرگی نگهداری شوند و اگر تعداد زیادی از این ماهی ها را نگهداری می کنید باید جای وسیعی در اختیار آن ها قرار دهید تا با هم درگیر نگردند. آروانا سیلور به دلیل اینکه ماهی گران قیمتی استبهتر است در هنگام خرید آن باید به نکات مهمی توجه کنید :
 شکل بدن : ماهی نباید بسیار چاق و یا بسیار لاغر باشد . به غذایی که به ماهی خود می دهید و محل نگهداریش باید توجه داشته باشید . فضای محدود مانع از رشد ماهی می گردد و همچنین باعث ایجاد قوز در ماهی می شود و بدین ترتیب تمایل به خمیدگی در ماهی افزایش می یابد . به طور کلی اندازه مخزن در هر مرحله باید حداقل سه برابر طول ماهی باشد .
فلس ها : باید درخشنده باشند و نباید تیره و لک دار باشند . وجود نقاط قرمز بر روی فلس ها عادی است و به هیچ عنوان دلیلی بر وجود عوامل بیماری زا نمی باشد.
سبیل ها : باید به اندازه کافی بلند و مستقیم باشند و رنگی شبیه رنگ بدن داشته باشند . از خرید آروانا سیلور ها با سبیل های کنده و کوتاه شده و یا حتی شکسته خودداری نمایید.
باله ها : باید زیبا و صاف و گسترده باشند و تمامی شعاع های سخت باله ای صاف و محکم باشد و هیچگونه پارگی در باله ها مشاهده نگردد.

چشم ها : آروانا ها در حالت طبیعی به سطح آب نگاه می کنند و به دنبال غذاهای زنده هستند به این دلیل که در طبیعت ، یکی از غذا های اصلی آروانا را پرندگان نشسته بر روی شاخه ها و یا سطح آب تشکیل می دهند. چشم های سالم باید کاملا در مرکز باشند و بدون کدری و برآمدگی باشند .
دهان : لب ها نباید خیلی برآمده باشد و به هیچ عنوان فک پایین نباید شل باشد.
سرپوش آبشش : باید صاف و عادی باشد و هیچگونه برآمدگی و چین خوردگی بر روی آن وجود نداشته باشد .
شکم : شکم نباید برآمدگی داشته باشد، در غیر اینصورت ماهی دچار مشکلات معده می باشد.
نحوه شنا کردن : ماهی باید بتواند بطور عادی شنا کند و باله های خودش را کاملا باز کند . سبیلکها باید صاف باشند و ماهی نباید دائم بالا و پایین یا به صورت زاویه دار شنا کند.

 

منبع : https://mag.asanteb.com

برچسب‌های این مطلب:

ماهی اراوانا سیلور امازونی



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.