زنان موفق جهان


۲۹ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۱:۰۸
۱۷۱۶
۱۰


در هر زمانی زنان موفقی وجود داشتند.تلاش کن!.شاید شما یکی از آن زنان موفق بودی.


۱۹۲۰: هلن کلر

تاثیرگذارترین زنان تاریخ از 1920 تاکنون

هلن کلر «Helen Keller»، متولد ۱۸۸۰ - در گذشت ۱۹۶۸، از آلاباما، نویسنده و فعال سوسیالیست آمریکایی بود که به دلیل یک بیماری در ۱۸ ماهگی شنوایی و بینایی خود را از دست داد، اما او ناامید نشد. به کمک یک معلم خصوصی، هلن توانست تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ادامه دهد و جزو یکی از سخنران‌ها و نویسندگان مشهور شود. به گفته کلر، زندگی واقعی او در یک روز از ماه مارس سال ۱۸۸۷ وقتی که تقریبا ۷ ساله بود، با ورود معلمش به زندگی او آغاز شد. او از این روز به عنوان مهم‌ترین روزی که در زندگی به خاطر دارد، یاد می‌کند. او سخنرانی‌های زیادی در مورد موضوعات سیاسی، جنگ و حق و حقوق زنان کرده که تاثیرات زیادی را روی جامعه زمان خودش داشته است. در حقیقت او زنی ست که به دیگران ثابت کرد که هیچ غیر ممکنی وجود ندارد.

۱۹۲۰: ماری کوری

 

تاثیرگذارترین زنان تاریخ از 1920 تاکنون

ماری کوری، زاده ۱۸۶۷- درگذشت ۱۹۳۴، فیزیکدان و شیمی دان لهستانی-فرانسوی بود. او نخستین زنی است که برنده جایزه نوبل شد. همچنین اولین دانشمند و تنها زنی است که دو بار جایزه علمی نوبل را دریافت و تنها فردی است که دو جایزه نوبل را در دو رشته مختلف کسب کرد. او ابتدا این جایزه را در رشته فیزیک در ۱۹۰۳ و سپس در رشته شیمی در ۱۹۱۱ دریافت کرد. موفقیت‌های وی شامل نظریه رادیواکتیویته، روش‌هایی برای جداسازی ایزوتوپ و کشف دو عنصر، پولونیم و رادیوم است. او دو مرکز کوری یکی در پاریس و دیگری در ورشو راه‌اندازی کرد که امروز از مراکز بزرگ پزشکی هستند.

۱۹۳۰: آملیا ارهارت

تاثیرگذارترین زنان تاریخ از 1920 تاکنون

آملیا ارهارت، زاده ۱۸۹۷ است، او در سال ۱۹۳۷ برای همیشه ناپدید شد. او خلبان پیشگام آمریکایی و نخستین زنی ست که پرواز تک نفره را در عرض اقیانوس اطلس انجام داده و همچنین صلیب متمایز پرواز را دریافت کرده است. ارهارت در پروازی برفراز اقیانوس آرام در نزدیکی جزیره هاولند ناپدید شد. علیرغم این که دو سال بعد از گم شدن هواپیما، امیلیا ارهارت فوت شده اعلام شد، هنوز کسانی هستند که به دنبال او می‌گردند. ناپدید شدن او یکی از اسرارآمیزترین حوادث تاریخ هوایی است.


۱۹۴۰: گوندولین بروکس

تاثیرگذارترین زنان تاریخ از 1920 تاکنون

گوندولین بروکس، زاده ۱۹۱۷ - درگذشت ۲۰۰۰، شاعر، مؤلف و معلم اهل ایالات متحده آمریکا بود. آثار او اغلب با جشن‌ها و مراسم شخصی و تلاش مردم معمولی در جامعه خود او سر و کار داشت. او جوایز ارزنده‌ای دریافت کرد، از جمله جایزه پولیتزر شعر که این جایزه برای اولین بار به یک آمریکایی-آفریقایی اهدا شد. گوندولین در زمان فعالیتش افتخارات زیادی کسب کرد که یکی از مهمترین‌های آن‌ها عنوان ملک الشعرای ایالت ایلینوی در سال ۱۹۶۸ بود.

دوستان و یا خوانندگان این وبلاگ شاید برایتان جالب باشد که بدانید ما،در کشور عزیزمان یعنی ایران هم خلبان زن و خلبان هلیکوپتر داریم.و حتی زن آتش نشان هم داریم.

»

عکس های نشاط جهانداری کاپیتان هواپیما مسافر بری

 

 

 

نشاط جهانداری

 

.سمیرا شبانی خلبان زن هلیکوپتر

111




چندرسانه‌ای :

Download Video: MP4


Download Video: MP4


Download Video: MP4


Download Video: MP4




برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.