۱۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۱:۲۱
۳۵۰
۱


نژادهای خرگوش ۳۵ نژاد مختلف خرگوش وجود دارد که ترجیحاً تحت سه گروه خلاصه می‌شوند تا اهداف ما را بهتر بیان کنند:

چشم‌ها

چشم‌ها در خرگوش بسیار درشت بوده و در کنار سر قرارگرفته‌اند که این امر موجب می‌گردد تا زاویه دید وی بسیار وسیع باشد (هر چشم حدود ۱۹۰ درجه از زاویه دید را پوشش می‌دهد.) بنابراین خرگوش به‌راحتی می‌تواند پشت سرخود را نیز ببیند. توانایی تشخیص رنگ‌ها در خرگوش بسیار محدود است، اما می‌تواند حرکات را به‌راحتی از فواصل دور تشخیص دهد.

قدرت دید خرگوش در نور کم بسیار بیشتر از انسان است به دلیل اینکه مردمک چشم این حیوان قابلیت اتساع بیشتری (حدود ۸ برابر) نسبت به چشم انسان دارد. خرگوش برای شناسایی صاحبش از شکل، بو و صدای او برای به دست آوردن تصویری از وی استفاده می‌نماید. در ضمن چشم‌های نوزاد خرگوش، ۷ تا ۱۰ روز پس از تولد گشوده می‌شوند.

گوش‌ها

گوش‌های خرگوش خیلی بزرگ است و این حالت به حیوان کمک می‌کند تا بتواند اصوات را از جهات مختلف بشنود، در ضمن خرگوش قادر است درآن‌واحد، اصوات را از دو جهت مختلف بشنود. از مزایای دیگر این گوش‌های برگ و پر عروق این است که در تنظیم درجه حرارت بدن خرگوش نقش دارند، بدین ترتیب که در دمای بالا. عروق گوش متسع شده و حرارت از این طریق دفع می‌شود. دامنه شنوایی گوش خرگوش نسبت به انسان کمتر هست. به دلیل ظرافت و عروق فراوان گوش در این حیوان توصیه می‌شود که هیچ‌وقت برای بلند کردن وی از گوش‌هایش استفاده نگردد.

برچسب‌های این مطلب:

خرگوش



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.