دوری از ویروس

هفته ی سلامت

ویروس کرونا


۲۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵:۲۲
۵۱۵


برای شکست ویروس از خودتان مراقبت کنید و بهداشت را رعایت کنید

از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا یکی از توصیه‌های جدی و دائم مسئولان مربوطه به مردم،‌ماندن در خانه بوده است اما علیرغم این توصیه‌ها، برخی افراد ممکن است به هر دلیلی از جمله خرید مایحتاج روزانه و فعالیت کاری مجبور به ترک خانه هستند. حال ممکن است این دغدغه برای بسیاری از افرادی که مجبور به خروج از منزل هستند ایجاد شود که رعایت چه نکاتی می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به این ویروس به آنها کمک کند؛ این افراد چگونه می‌توانند از شر کووید 19 در امان باشند؟ و هنگام بازگشت به منزل باید چه کارهایی انجام دهند؟

انجمن علمی، آموزشی بهداشت و ارتقای سلامت ایران نکاتی را برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس برای ورود و خروج از منزل اعلام کرده که می‌تواند مردم را یاری دهد. باهم این توصیه‌ها و نکات را می‌خوانیم: 

*** اقدامات زیر در هنگام بازگشت به خانه بسیار بسیار حیاتی است و باید گام به گام و با دقت رعایت شود:

1. بعد از ورود به خانه بدون دست زدن به هیچ چیز و بدون برخورد یا نشستن در جایی، مستقیما به دستشویی رفته و دست خود را به طور کامل بشویید. (در دستشویی را از قبل باز بگذارید، در صورت باز نبودن در، با دستمال کاغذی درب را باز کنید و سریعا دستمال را به سطل آشغال در بسته بیندازید و بعد از  پایان کار، دستگیره دستشویی را ضدعفونی کنید.و

منابع و مآخذ:

برچسب‌های این مطلب:

ویروس کرونا



برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.